Verbeteren van de dienstverlening naar ondernemers

Netwerken en verbinden met betrokken organisaties

Netwerken en verbinden met betrokken organisaties

Inspanning

Netwerken en verbinden met betrokken organisaties

Turap 2

Accountmanagers zijn zichtbaar bij en voor ondernemers. Accountmanagers bezoeken bedrijven variërend van groot tot klein, in de focussectoren maar ook daarbuiten. De voorbereidingen voor het Ondernemersevenement wat samen georganiseerd wordt met strategische partners is in volle gang en de eerste 200 aanmeldingen zijn een feit. Tijdens dit evenement faciliteren we informele ontmoetingen tussen onderwerpen gericht op een specifiek voor hen interessant onderwerp in de vorm van verdiepingscafes.
Daarnaast is Arnhem verkozen tot MKB stad van 2026 waarbij de eerste voorbereidingen zijn gestart om 2026 in te richten als MKB stad. Waarbij het hoogtepunt zal liggen in juni 2026, het MKB jaarcongres in de vorm van een festival in samenwerking met MKB Nederland en partners in de stad.

Begroting 2025

Als gemeente zijn we een verbindende schakel tussen partijen in de stad en blijven we investeren in het faciliteren van netwerken met en voor ondernemers. Jaarlijks organiseren we een impactvol ondernemersevenement in samenwerking met strategische partners waarbij de kracht van verbinding centraal staat. We starten met het verkennen van de behoefte aan Verdieping-cafés (waarbij we ondernemers in een informele sfeer samenbrengen waarbij één thema centraal staat).
Daarnaast zijn de accountmanagers zichtbaar en benaderbaar voor ondernemers. Zo gaan zij op regelmatige basis op bedrijfsbezoek bij uiteenlopende bedrijven, zijn ze aanwezig bij ondernemerslunches, events en netwerkbijeenkomsten.

Voor ondernemersdienstverlening zijn de budgetten vanuit het Actieplan werk gereserveerd/gelabeld in de bestemmingsreserve Sociaal Economisch Fonds. In Q1 van 2025 hebben we een beter beeld welke bedragen we uit deze bestemmingsreserves willen onttrekken voor ondernemersdienstverlening. In 2025 bedden we de visie ondernemersdienstverlening verder in. Hierbij staan een drietal onderwerpen in 2025 centraal:
-Verder optimaliseren en professionaliseren van de ondernemersdesk om ondernemersvragen goed en snel op te pakken;
-Bereikbaarheid en zichtbaarheid van de gemeente naar haar ondernemers en visa versa;
-Netwerken en verbinden, samenwerken met ondernemers en samenwerking tussen ondernemers in de stad faciliteren.

Deze pagina is gebouwd op 09/17/2025 11:28:20 met de export van 09/17/2025 11:14:03